خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/19 - 11:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری با اشاره به اقدام اخیر وزارت خارجه جمهوری آذربایجان؛

رفتارهای باکو تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی و آمریکا علیه ایران قرار دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست ها و تصمیم گیری های آمریکا، رژیم صهیونیستی و غیره از زبان مقامات سیاسی جمهوری آذربایجان مطرح می شود که تایید کننده عدم دستیابی به بلوغ سیاسی و برخورداری از اقتدار ملی است.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اقدام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه شهروندان این کشور به جز موارد ضروری به ایران سفر نکنند، گفت: باکو متاسفانه هنوز به بلوغ سیاسی کامل نرسیده است.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو کشور دارای اشتراکات فراوان تاریخی، مذهبی، فرهنگی و غیره هستند لذا رفتارهای آذربایجان نباید تحت تاثیر لابی های صهیونیستی باشد، اظهار کرد: در واقع روابط خارجی جمهوری آذربایجان تحت تاثیر آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه و برخی از کشورهای عربی منطقه است. به عبارتی این کشور همانند گوشت قربانی میان سیاست خارجی کشورهای یاد شده و رژیم غاصب تقسیم شده است.



وی ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که سیاست ها و تصمیم گیری های آمریکا، رژیم صهیونیستی و غیره از زبان مقامات سیاسی  جمهوری آذربایجان مطرح می شود که تایید کننده عدم دستیابی به بلوغ سیاسی و برخورداری از اقتدار ملی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مشکل مذکور موجب شده جمهوری آذربایجان نتواند در مواجه با همسایگان و همچنین تنظیم روابط خصوصا جمهوری اسلامی ایران به خوبی اقدام کند، افزود: متاسفانه بر اساس موارد یاد شده شاهد دامن زدن به سیاست ایران هراسی هستیم که به بهانه های مختلف انجام می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در سفارت جمهوری آذربایجان رخ داده اتفاقی پیچیده نبود و رخدادی عادی بود که مرتبط با رفتار و ارتباطات سفارت با اتباع این کشور داشت. متاسفانه این مهم بهانه ای بود برای پیچیده کردن مسائل منطقه ای و سیاسی که نتیجه سالها تلاش رژیم صهیونیستی روی افکار و مدیریت جمهوری آذربایجان است./



پایان پیام

  • کد خبر : 356947
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم